Botó que mostra/amaga menú lateral
Opinió Grups Municipals | PUBLICAT 15.05.2014
Versió per imprimir
Comunicació
Regidor no adscrits (govern). Salvador Ramon. Fets concrets, anem per feina!
Maig de 2014
  • Vaig entrar al govern municipal l'any 2011 de la mà de CiU, com a responsable de la regidoria de Serveis Municipals. Primer de tot vam fer una auditoria de totes les àrees de contenidors per visualitzar els circuits, els horaris de recollida, la idoneïtat de les seves ubicacions i el % d'ús de cadascuna.

    Juntament amb els serveis tècnics, vam canviar la ubicació de l'àrea situada al carrer Fornaca, ja que de totes era la que pitjor situada estava. Tot seguit i amb un tres i no res, vam sanejar l'àrea que s'havia creat dins l'antic camp de futbol, que tan mala imatge donava al municipi així com greus molèsties als veïns.

    Contenidors Esplanada antic camp de futbol

    Situació en què estava l´antic camp de futbol / Situació actual, un cop sanejat


    Vam revisar tota la documentació administrativa referent al contracte amb l'empresa Fomento Construcciones i Contratas (FCC), encarregada del servei de recollida d'escombraries i de neteja viària. Així vam poder trobar la solució a un deute, que tenia sobre la taula, de més d'1,7 milions d'euros que s'havia anat generant amb l'empresa des de l'any 2001.

    Més d'un any d'esforços i negociacions amb l'empresa va donar fruit, això va ser en el Ple de l'Ajuntament celebrat el 28 de gener del 2013 on, tant govern com oposició, ens van felicitar per l'acord a què s'arriba amb l'empresa concessionària. Vam aconsegui' no únicament aturar un deute creixent, generat des del 2001, sinó que aquest es podrà retornar sense incrementar la partida pressupostària en relació als darrers anys tot mantenint el mateix nivell dels serveis.

    Vull destacar també que la concessionària ha perdonat els interessos de demora a l'Ajuntament i que també s'ha aconseguit escurçar el termini d'amortitzacions corresponents a les inversions del soterrament de contenidors.

    Salvador RamonDes de l'any 1998 que l'ADF reiteradament havia demanat a l'Ajuntament poder tenir un lloc per fer-hi formació, allotjar-hi l'emissora, tenir-hi un despatx i guardar-hi els vehicles i estris. En definitiva, poder disposar d'un autèntic centre d'operacions, tal com el municipi es mereix. Finalment el dia 25 de maig del 2013 es va aconseguir inaugurar la seu de l'ADF a l'antic escorxador de Sant Andreu de Llavaneres.

    Una nova fita va ser el nou Centre Logístic per a la brigada Municipal, que disposa d'un garatge per als vehicles, d'un espai de magatzem i de dos despatxos, així com d'uns vestidors per al personal.

    Altres tasques realitzades i que actualment ja estem portant a la pràctica són: estructurar el servei de neteja tot coordinant-lo amb la brigada municipal. Ara som un únic equip amb un únic objectiu, i tots junts treballem per aconseguir-ho. Hem reduït els efectius de la brigada, amb més d'un 40% de la seva plantilla, hem hagut de readjudicar tasques a cadascú, reassignar responsabilitats i fer procediments per augmentar el rendiment i l'eficiència en la gestió. Malgrat tot, organitzar, fer procediments, aplicar noves tècniques, etcètera, no servirà de res si no tenim un equip humà capaç de trobar prou motivació per implicar-se a fons en la seva tasca. Aquesta és també la meva feina, hores d'ara.

    No ens hem oblidat de la nostra platja, dediquem molts esforços de neteja per mantenir-la en molt bon estat. Estem fent altres millores com són: l'augment en la capacitat dels contenidors a tota l'àrea d'influència, amb contenidors de superfície, la passera de fusta per facilitar, a les persones amb discapacitat, l'accés a l'aigua i s'ha incrementat el número de lavabos a la zona.

    També hem aconseguit acords, amb els veïns de Rocaferrera, per tal de millorar l'estat de l'entrada de la urbanització, sense que això suposi cap cost per al municipi.

    Des del passat mes d'abril he assumit la Regidoria de Tecnologies i Telecomunicacions. En aquests moments estic treballant per tal de poder tenir una auditoria complerta per planificar, conjuntament amb els serveis tècnics, els aspectes que van relacionats amb la seguretat de la informació, millorar la xarxa de veu i dades, desplegament telecomunicacions al municipi (RF, TV, EB, desplegament ffth,...), també estem estudiant l'aplicació de sistemes considerats Smart Cities per tenir una gestió més eficient i d'estalvi energètic.

    A la vostra disposició,

    Salvador Ramon
    Regidor de Serveis Municipals, Tecnologies i Telecomunicació

Diputació de Barcelona
^