El nou govern format per 6 formacions polítiques diferents en poques setmanes, ja ha demostrat la seva poca transparència i poca bona voluntat en no admetre al ple municipal del mes d'abril les mocions, preguntes i precs que van formular els regidors que ara estan a l'oposició i l'incapacitat per tirar endavant els grans projectes de poble.
Les mocions fan referència a l'impuls dels grans projectes iniciats per l'anterior govern de CIU i PP amb l'alcalde Bernat Graupera. Aquest projectes compten amb l'obtenció de subvencions d´altres administracions que es van aconseguir en temps molt complicats. Per a la construcció del nou pavelló esportiu es van obtenir 1,7M d'euros, per a la construcció del nou aparcament i millora de la zona de avinguda Jaume Brutau (costat del CAP) 50.000€ i l'obra de millora del passeig marítim estava finançada íntegrament per l'Estat Central.
TOTES AQUESTES OBRES EL NOU GOVERN ÉS INCAPAÇ DE TIRAR-LES ENDAVANT. Sigui per inexperiència, per ignorància, poca capacitat de treball o perquè l'únic objectiu del nou govern era simplement canviar l'alcalde anterior i res més.
Us reproduïm les mocions que no van ser admeses ni aprovades via urgència pel nou govern sixtipartit:
1) MOCIÓ PER IMPULSAR EL PROJECTE I LA CONSTRUCCIÓ DEL NOU PAVELLÓ ESPORTIU A LA ZONA ESPORTIVA DE SANT ANDREU DE LLAVANERES
Els regidors Carlos Bartomeu, Bernat Graupera, Antonio Costa, Pep Molins, Sandra Carreras i Antoni Majo presenten la següent Moció referent a l´impuls del projecte de construcció del nou pavelló esportiu a la zona esportiva de Sant Andreu de Llavaneres.
Atès que Sant Andreu de Llavaneres necessita un nou pavelló municipal en propietat, donat que l´actual no compleix amb les expectatives del nostre poble.
Atès que l´actual pavelló no pot absorbir la creixent demanda per practicar l´esport en el mateix amb una sobre ocupació molt important.
Atès que l'anterior govern de CIU i PP van treballar molt per fer realitat la construcció del nou pavelló, es va reunir amb les entitats esportives amb la finalitat de complir amb la promesa electoral de CIU i PP de portar-lo a terme.
Atès que el govern de CIU i PP van aconseguir subvencions finalistes en un moment molt complicat de la Diputació de Barcelona, la Generalitat de Catalunya i el Consell Català de l´Esport per import total de 1,7 milions d´euros.
Atès que els regidors que ara governen van votar en contra del projecte basic de construcció del nou pavelló sense cap motivació suficient en el ple corresponent quant estaven a la oposició i no es va aprovar.
Atès que la necessitat de disposar del nou pavelló persisteix i segueix sent una necessitat per el nostre poble,
SOL•LICITEM
Que el nou govern rectifiqui en la seva negativa de construcció del nou pavelló esportiu.
Que els regidors que sotaescriuen la present moció impulsen la construcció del nou pavelló i demanen al nou govern que treballi per fer realitat aquesta obra tan necessària per Sant Andreu de Llavaneres.
Llavaneres a 22 d'abril del 2014
2) MOCIÓ PER IMPULSAR EL PROJECTE DE MILLORA I LA CONSTRUCCIÓ DEL NOU APARCAMENT, CONDICIONAMENT DEL SECTOR I ZONA VERDA DEL PASSEIG JAUME BRUTAU AL COSTAT DEL CAP DE SALUT I ESCOLA LABANDÀRIA DE SANT ANDREU DE LLAVANERES
Els regidors Carlos Bartomeu, Bernat Graupera, Antonio Costa, Pep Molins, Sandra Carreras i Antoni Majó presenten la següent Moció referent a l'impuls del projecte de millora de l´aparcament del Passeig Jaume Brutau.
Atès que Sant Andreu de Llavaneres necessita millorar la zona d´aparcament del passeig Jaume Brutau, donat que l´actual estat no compleix amb les expectatives del nostre poble i genera moltes molèsties als veïns de la zona, sobretot per la pols que es genera.
Atès que l´anterior govern de CIU i PP van treballar molt per fer realitat la millora d´aquest sector i l´ aparcament, fa fer el projecte i es va reunir amb els veïns afectats.
Atès que el govern de CIU i PP van aconseguir subvencions finalistes en un moment molt complicat de la Diputació de Barcelona per import total de 50.000 Euros.
Atès que els regidors que ara governen no van votar a favor, de forma inexplicable, capritxosa e incomprensible, de la modificació provisional urbanística que contemplava aquesta millora d´aquest sector. Tot i havent votat a favor a l´aprovació inicial i sense al•legacions a la mateixa.
Atès que la necessitat de millorar l´aparcament del Passeig Jaume Brutau persisteix i segueix sent una necessitat per el nostre poble,
SOL•LICITEM
Que el nou govern rectifiqui en la seva oposició a la millora d´aquest sector i de l´aparcament del Passeig Jaume Brutau.
Que els regidors que sotaescriuen la present moció impulsen aquesta millora i demanen al nou govern que treballi per fer realitat aquesta obra tan necessària per Sant Andreu de Llavaneres.
Llavaneres a 22 d´abril del 2014
3) MOCIÓ PER IMPULSAR EL PROJECTE DE MILLORA DEL PASSEIG MARÍTIM I L´ACCESSIBILITAT A LA ZONA PLATGES DE SANT ANDREU DE LLAVANERES
Els regidors Carlos Bartomeu, Bernat Graupera, Antonio Costa, Pep Molins, Sandra Carreras i Antoni Majó presenten la següent Moció referent a l´impuls del projecte de millora del Passeig marítim.
Atès que Sant Andreu de Llavaneres necessita millorar la zona del passeig marítim i donar continuat a les obres de millora fetes per el govern de CIU i PP.
Atès que l´anterior govern de CIU i PP va treballar molt per fer realitat la millora d´aquest sector de la platja i donar continuïtat a les obres de condicionament existents.
Atès que la necessitat de millorar l´accessibilitat a les platges i continuar amb les obres de millora del passeig marítim i es una necessitat per el nostre poble.
Atès que era una obra prevista per l´anterior govern de CIU i PP i per tal de donar compliment al programa electoral de CIU i PP.
SOL•LICITEM
Que els regidors que sotaescriuen la present moció impulsen aquesta millora del passeig marítim i demanen al nou govern que es posi a treballar d´una vegada per fer realitat aquesta obra tan necessària per Sant Andreu de Llavaneres.
Llavaneres a 22 d´abril del 2014
Així mateix també us informem de les preguntes i precs que es van presentar degudament i de forma arbitraria no es van admetre per el nou govern sixtipartit:
PREGUNTES PLE 29 ABRIL 2014
1.- Atès que s´han rebut i s´estan rebent les resolucions de la Comissió Jurídica Assessora sobre la declaració de nul·litat de determinats Decrets referents a contractació de personal de l´ajuntament. Quina serà l´actuació del nou govern multicolor al respecte?
2.-Sobre l´actuació del nou govern respecte el tancament nocturn dels parcs del poble?
3.-Atès que hi ha varis expedients de disciplina urbanística en procés i oberts. Quin serà el criteri de l´alcalde, del regidor delegat d´urbanisme i del regidor delegat de medi ambient? Preguem que ens facin arribar una còpia de les actuacions de disciplina urbanística que s´estan portant a terme, en especial a les actuacions que prendran o no, respecte una denuncia d´un particular recent sobre una activitat i usos incompatibles amb la qualificació de zona agrícola.
4.-Atès que el sistema de cobrament dels regidors, especialment del govern, és per assistències diàries per cada dia i reunió que celebren. Preguntem sobre el criteri de cobrament dels regidors de govern que assisteixen a òrgans de l´ajuntament (per ex. Juntes de Govern) del qual no en són membres legalment. Cobraran o no?
5.-Atès que s´ha augmentat un 60% les aportacions a grups polítics. Preguntem si s´aplicarà la limitació econòmica anual i proporcionals als mesos de l´any que resten i de mandat aprovada per el ple municipal, a les aportacions dels grups polítics municipals?
6.- Atès que recentment ha arribat l´estudi tècnic sobre la legalització de les activitats comercials i botigues al nostre poble. Volem saber que pensa fer l´alcalde i el regidor delegat de medi ambient respecte les activitats comercials que funcionen sense legalització segons aquest estudi?
8.-Al regidor de promoció econòmica senyor Mora, perquè anuncia a la web municipal de Llavaneres la celebració d´una fira de comerciants a Vallgorguina? No entenem aquesta forma estranya de promocionar el comerç de Llavaneres. Quin és el verdader el motiu? Quins interessos hi té senyor Mora?
9.- Estem a finals d'abril i fa mesos, quan governàvem, els vàrem fer arribar una proposta de pressupostos. Veient que ja estem a finals d'abril i que no han presentat encara la seva proposta, la meva primera pregunta és: ho pensen fer? A l'últim ple varen presentar una primera modificació de crèdits. En pensen fer més a curt termini? Si es així, i veient que van passant els mesos, els hi faig el següent prec: aclareixin a les entitats sense ànim de lucre amb quina subvenció econòmica per part de l'Ajuntament poden contar cadascuna d'elles per aquest any 2014.
10.- Des de fa anys, les entitats del Futbol i del Bàsquet han anat alternant la concessió del bar de la festa major de la Minerva. L'any passat ho va fer el Club de Basquet i aquest any, des de la Regidoria de Festes, ja s'havia emparaulat aquest servei amb els clubs de futbol. Respectaran aquest compromís?
11.- És cert que el passat dimarts dia 15 van aprovar en una junta de govern per urgència, les bases d´adjudicació del bar de les piscines municipals? Es permetrà aquest any l'entrada d´entrepans al recinte tal i com van demanar alguns usuaris l'any passat ?
12.- Fa uns dies un veïns em varen fer arribar que hi ha unes rajoles (llambordes) que es belluguen a l'avinguda Pau Casals, entre els números 46 i 50. Els prego, si us plau, que s´ho mirin i ho arrenglin el més aviat possible.
Precs
1.- Hem rebut varies queixes de veïns del poble que volen parlar amb l´alcalde senyor Garcia i no els donen hora amb l´alcalde perquè els dirigeixen obligatòriament als regidors delegats. Sabem que l´alcalde d´aquest govern multicolor de 6 partits polítics ha delegat absolutament totes les seves competències fins hi tot les mes pròpies de l´alcalde les executives. El resultat es que tenim un alcalde sense cap poder i titella. Li recordem que els veïns del poble volen parlar dels seus problemes amb el seu alcalde no amb un regidor d´algun partit residuals i minoritaris que el poble no ha escollit per governar. Atengui a la gent com alcalde.
2.- Que ens contestin les peticions degudament entrades per el registre municipal d´informes sobre l´expedient de modificació de pressupost que es va presentar per el nou govern. Així mateix es van sol•licitar degudament copia de diversos documents com per exemple les resolucions de la CJA, arxiu de denuncies a Fiscalia, etc...
3.- Demanem al portaveu del grup de CIU que ens faci arribar còpia dels comptes del grup municipal de grup de CIU d´aquest mandat 2011 fins l´actualitat. Ates que no s´han complert encara els acords presos vàlidament per unanimitat (inclòs per el portaveu) en sessions de grup municipal sobre repartiment i distribució dels diners del grup, atès que no s´han reemborsat encara els imports de factures corresponents al grup de CIU (per exemple: sopar de llista electoral o factures d´impremta de campanyes CIU nacionals) pagades per antics regidors del grup i que encara resten pendents. Advertim del que disposa l´article 73.3 LBRL respecte l´obligatorietat del donar compte, si es demana, al ple dels comptes de grups municipals i de les aportacions municipals de l´ajuntament a aquest. Demanem que ens faci arribar còpia dels comptes del grup i que compleixi les obligacions pendents aprovades degudament.
Llavaneres a 22 abril 2014.
I per finalitzar us adjuntem la intervenció feta per el nostre portantveu durant el debat de fixació de les retribucions dels regidors:
Bon vespre a tothom,
Diuen que la credibilitat i la coherència es el patrimoni mes gran dels polítics. Avui tots els regidors de l´actual govern han demostrat amb aquesta proposta de assignacions que han perdut la coherència i la credibilitat. Vostès que ara proposen aquestes assignacions fa poques setmanes van signar, quant estaven a la oposició, i presentar al ple una moció establint les assignacions dels regidors de l´ajuntament. Els ho recordo 350€ oposició, 400€ govern i 1500€ alcalde. Ara que estan al govern poques setmanes després es fixen unes retribucions econòmiques que no tenen res a veure amb el que deien per escrit ni al•legaven. Donde dije digo ahora digo diego. Mai millor dit.
Incoherència absoluta amb el fons i amb la forma els hi recordo que aquella moció de retribucions no va ser acceptada per el govern anterior(perquè no tenien la competència per fer-ho) i vostès van fer una denuncia penal a la fiscalia, una mes…, denunciant que no s´havia admès la seva moció de retribució i assignacions dels regidors. Ja s´han oblidat del que defensaven tan enèrgicament i barroera.
Mirin quantes voltes donen les coses. Poca credibilitat.
Volen embutxacar-se una quantitat igual o superior de diners al que cobraven els anteriors regidors de govern i s´han inventat una nova comissió a l´ajuntament la comissió dels delegats que no es res mes que el fa a les juntes de govern on cada regidor comenta i explica les seves actuacions. Aquesta comissió inútil que han creat ens costarà cada vegada 6600euros per reunió i dia i cada regidor cobrarà per cada vegada que hi vagi 600€ per cada reunió i dia. Això no ho cobra per una sola reunió ni els consellers de la generalitat ni els delegats de la Caixa de pensions.
I tot sense cap dedicació. Cap obligació.
No estem en desacord en que els regidors cobrin per fer la seva feina però crear una comissió retribuïda amb 600 per cada reunió per embutxacar-se a final de mes uns diners del poble, que abans tant havien criticat, ens sembla a mes d´incoherent abusiu. Reclamen per poder votar a favor d´aquesta proposta d´assignació que es retiri aquesta retribució de 600 per cada dia que es reuneixi aquesta comissió.
Ens sembla be la limitació de diners a guanyar de forma anual, per això i seguin amb l´esperit de limitació Demanen també que la limitació sigui anual i proporcional als mesos de l´any o de mandat que resten , es a dir, aquest any 2014 nomes tindrà 9 mesos computables i el 2015 nomes 5 mesos, per això la limitació que ens sembla be ha de ser proporcional als mesos computables de l´any. Espero que s´accepti i s´apliqui aquesta interpretació de la limitació anual d´assignacions. Cas contrari podria esdevenir una maniobra fraudulenta a la limitació de diners anuals a percebre, que repeteixo ens sembla correcte.
També, el que ens sembla realment escandalós i sense cap justificació possible, es l´augment de 60 % en la aportacions econòmiques de l´ajuntament als grup politics. Hem passat d´un fix 600€ anuals per grup a 1200€, just el doble i hem passat duna aportacio variable de 840€ per regidor del grup a 900€ per cada regidor del grup. En total augmenten un 60% la despesa en grups politics. Els hi recordo que una de les mesures que han pres totes les administracions públiques davant la crisi és reduir les aportacions a partits polític i sindicats, aquí Llavaneres fem el revés els augmentem. No sé si incrementaran un 60% les ajudes a entitats del poble que si treballen per Llavaneres. Una barbaritat sense justificació econòmica que només obeeix a què el poble els hi pagui la propera campanya electoral que començarà d´aquí 9 mesos. Em sembla vergonyós per això proposem que aquest recursos públics d´increment per pagar factures polítiques a partits politics es dediquin a incrementar les ajudes a les famílies i a entitats del poble. Sino no hi podrem donar suport.
Els hi demano que siguin mes conseqüent i coherents amb el que deien i criticaven i denunciaven judicialment quant estaven a l´oposició amb el que fan ara que estan en aquests govern tan variopint com artificial. Dediquin els esforços en acabar els projectes començats per l´anterior govern i les actuacions ja començades, perquè sinó l´única obra que faran aquests 13 mesos que resten de mandat es crear comissions innecessàries retribuïdes a 600€ per sessió i dia i pagar mes diners a grups polítics diners que es poden destinar a altres actuacions en benefici del poble.
Moltes gràcies.
SANDRA CARRERAS