X
Emergčncia per sequera!
Botó que mostra/amaga menú lateral
Notícies | PUBLICAT 29.04.2022
Versió per imprimir
Comparteix al FacebookCompartir a Twitter
Notícies
La Diputació reforçarŕ els talussos de la BV-5031
Es preveu actuar en la xarxa de carreteres que connecta Mataró i Sant Pol de Mar

La Diputació de Barcelona ha comunicat a l'Ajuntament de Llavaneres que la propera setmana posarŕ en marxa els treballs de condicionament dels talussos de les carreteres BV-5031, BV-5111 i BV-5128, que connecten Mataró i Sant Pol de Mar. L'obra s'ha adjudicat per 991.727,89 euros i el termini d’execució és de vuit mesos. Les actuacions s'iniciaran pel tram de la carretera BV-5031, entre el punt quilomčtric 8+900 i el punt quilomčtric 17+500. Durant les obres, es regularŕ el trŕnsit i es donarŕ pas alternatiu als vehicles en les fases que sigui necessari. La Diputació és titular de la xarxa local de carreteres de la demarcació de Barcelona a través de la Gerčncia de Serveis d’Infraestructures Viŕries i Mobilitat.

L’objectiu és el condicionament dels talussos de les carreteres BV-5031, BV-5111 i BV-5128 per tal de millorar-ne la protecció i l'estabilitat i evitar despreniments i esllavissades, així com millorar el grau de seguretat viària en la circulació per aquestes vies.

Actuació

Els tècnics han identificat 63 talussos distribuïts per tot el traçat sobre els quals s'hi ha d'actuar. Aquestes són les principals actuacions que  es portaran a terme:

- Neteja de la paret del talús sense excavar-la i retirada d'elements amb risc de caiguda.
- Retirada de viseres de vegetació en coronació que presentin perill d’esdevenir inestables.
- Tala d’arbres que puguin suposar un risc als usuaris de la via i retirada de soques.
- Drens californians per reduir les pressions intersticials dins del talús.
- Sistema de sosteniment mitjançant una geomalla amb filaments de polipropilè i malla de filferro subjectada per perns d’ancoratge, sosteniment de cables d’acer fixat sobre els mateixos perns d’ancoratge fixant tot el conjunt i hidrosembra del talús i plantació d’espècies arbustives autòctones.
- Xarxa de triple torsió sustentada per panell de cables d’acer fixats per perns d’ancoratge.
- Xarxa de triple torsió amb pes al peu i lligada en coronació per perns d’ancoratge.
- Formació de cuneta revestida de formigó d'1,20 metres d’amplada.

Un cop finalitzada l'actuació, es netejarà la zona i es reposarà la senyalització malmesa.

Característiques de les vies

A causa de les condicions climàtiques es produeixen alteracions en les superfícies dels talussos que incideixen directament sobre la carretera i en conseqüència sobre el trànsit. Les carreteres BV-5031, BV-5111 i BV-5128 de Mataró a Sant Pol de Mar, travessen una zona de geologia molt característica i comú de la zona: es tracta de plutons granítics. És un material de mides de gra mitjà, usualment de plagiòclasi, quars, feldespat potàssic i biotita. El procés de degradació de la roca granodiorítica inicial i la seva transició al sòl que s’anomena “sauló” es dona a partir d’alteracions químiques (hidròlisis).

La conseqüència final del procés evolutiu dels terrenys és que els talussos es desgranen i la sorra de sauló s’erosiona fàcilment amb la pluja. Com que aquestes carreteres tenen un traçat que no permet una gran amplada de vorals, s’agreuja encara més el problema de les esllavissades que afecten molt freqüentment a la calçada de les carreteres.

Plànols

Plànols

Plànols

Fitxer: 6762OB01_Planols_Condicionament_talussos.pdf

Format: Acrobat-PDF
Pàgines: 12
Mida: 7.94 MB

Diputació de Barcelona
^