El Servei s'articula a través de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC). Aquest servei, a més d'informar sobre els drets i la normativa vigent, s'encarrega de la tramitació de queixes, denúncies i reclamacions, d'aquells ciutadans i ciutadanes que tinguin la condició de persones consumidores i usuàries, és a dir, les persones físiques o jurídiques (persones autònomes o microempreses ) que comprin i adquireixin productes, béns i serveis a empreses o professionals.
Des del servei OMIC es fomenta l'arbitratge i la mediació com a mitjà de resolució dels conflictes de consum entre els establiments comercials, les empreses i les persones consumidores i es dona trasllat als organismes competents.
L'OMIC té competència, entre altres, en els següents àmbits: Agències de viatges, Aigua, Alimentació, Automòbil (reparació, nou i assegurances), Companyies d'assegurances, Correus, Acadèmies i altres centres d'ensenyament, Electricitat, Electrodomèstics i assistència tècnica, Farmàcia, Gas, Habitatge, Hoteleria/restauració, Informàtica, Mobles, Publicitat, Reparacions de la llar, Roba/calçat, Salut pública/privada, Serveis bancaris, Serveis Municipals, Telèfon, Tintoreria, Transports públics, etc.
Presencialment, a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC), plaça de la Vila, 1
Telemàticament fent instància genèrica i adjuntar-hi, escanejat, la documentació acreditativa si s'escau.
>AVÍS IMPORTANT: En cas que actuï en nom d'un tercer, simultàniament a la tramitació de qualsevol petició, ha de presentar aquest formulari, degudament complimentat, acompanyat dels documents identificatius de les persones i/o poders notarials que siguin necessaris: Ar01. Autorització de representació
Sol·licita-la aquí.
Regidoria de Promoció Econòmica, Comerç i Turisme
Ca l'Alfaro
Pg. de la Mare de Déu de Montserrat, 27-33
937023644
consum