X
Emergència per sequera!
Botó que mostra/amaga menú lateral
Notícies | PUBLICAT 27.04.2022
Versió per imprimir
Comparteix al FacebookCompartir a Twitter
Notícies
Suport unànim al projecte de reforma de l'Ametllareda
El ple va aprovar l'avantprojecte de les obres de reurbanització del barri amb el vot a favor de tots els grups municipals

El ple municipal de Llavaneres va aprovar per unanimitat, en la sessió del 26 d'abril, l'avantprojecte de les obres ordinàries d'arranjament de la urbanització de l'Ametllareda. Es tracta d'una obra molt reclamada per part del veïnat que suposarà una reforma pràcticament integral dels carrers del barri. Un altre dels punts més destacats de la sessió va ser l'aprovació inicial d'una important modificació de crèdit, la número 3 del 2022, per incorporació de romanents de crèdit i per transferència. Hi van votar a favor ERC -al govern-, Ciutadans i PP; i s'hi van oposar Junts per Llavaneres, Movem Llavaneres i el PSC.

Ple del mes d'abril

L'avantprojecte de les obres de reurbanització de l'Ametllareda, redactat per Estudis i Projectes d'Urbanisme i Obres Públiques SL, preveu una inversió de 2,3 milions d'euros. El podeu consultar en aquest enllaç.

El projecte vol donar prioritat als vianants i també millorar la qualitat de l’urbanisme. A més de la reforma dels carrers, es resoldran els problemes de les xarxes de recollida d'aigues pluvials i de clavegueram. Així es recull en l'informe dels tècnics municipals.

Modificació de crèdit

Pel que fa la modificació de crèdit, ascendeix a pràctiment 4 milions d'euros i donarà resposta a les reclamacions de la majoria d'àrees municipals. Un dels elements més importants és que es cancel·la el deute privat de l'Ajuntament, que ara ja només manté línies de crèdit a interès zero amb administracions supramunicipals. Un altre gruix de la modificació servirà per finançar part de les obres de l'Ametllareda i prop de cent mil euros es destinarà a operacions pendents de crèdit. Aquí podeu consultar la memòria del regidor d'Hisenda, Albert Sala. 

Altres acords 

  • Aprovació per assentiment de la pròrroga del conveni marc de col·laboració entre el Servei Català de Trànsit i l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres en matèria de seguretat viària.
  • Aprovació per unanimitat de la delegació de competències a favor del Consell Comarcal per al desenvolupament d'un pocés selectiu per a agents de la policia local i constituir una borsa de treball.
  • Aprovació per majoria absoluta de la resolució del procediment sancionador incoat a l'empresa adjudicatària dels contractes de serveis d'escolarització i els serveis complementaris de les llars d'infants públiques de Llavaneres. Amb el suport d'ERC, C's, PP, Movem i PSC, i l'abstenció de Junts per Llavaneres.
  • Aprovació de la primera pròrroga del contracte de serveis d'escolarització i els serveis complementaris de les llars d'infants públiques  de Llavaneres. Amb el suport d'ERC, C's, PP, Movem i PSC, l'abstenció de Junts per Llavaneres i el vot en contra de Movem.
  • Aprovació per unanimitat del conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres i  per a la cessió d´ús del terreny de titularitat municipal per a la gestió d'infraestructures de telecomunicacions (el centre emissor existent).
  • Aprovació inicial, per unanimitat, del Reglament del Servei d'abastament d'aigua potable de Sant Andreu de Llavaneres.
  • Aprovació de la proposta del Grup Municipal d'ERC de declaració institucional per la llibertat dels presos polítics, amb els vots a favor del proposant, de Junts Llavaneres i de Movem, i els vots en contra de Ciutadans, PP i PSC.

El ple ordinari d'abril va finalitzar amb les deu preguntes presentades per Junts per Llavaneres: cinc a la regidora de Promoció Econòmica, dues al regidor de Comunicació i Transparència, una al regidor de Mobilitat i dues a l'alcalde.  

Punt per urgència

El ple d'abril també va tirar endavant un punt d'urgència: l'acceptació de la delegació de competències efectuada pels Ajuntaments de Sant Vicenç de Montalt i Caldes d'Estrac per a la contractació i gestió del servei de la deixalleria de les 3 Viles i aprovació del conveni de col·laboració regulador. La proposta va rebre el suport de tots els grups.

Comiat a Carlos Bartomeu

Finalment, el ple d'abril va acceptar la renúncia del fins ara regidor del grup municipal del PP, Carlos Bartomeu Castro. Bartomeu serà rellevat per Toni Majó. Els electes van destacar la dedicació de Bartomeu a la vila i la tasca realitzada durant els darrers dinou anys.

Podeu visionar la sessió al canal de YouTube de l'Ajuntament de Llavaneres i podreu escoltar el podcast a radiollavaneres.cat.

Informació relacionada
El govern aposta per construir-hi un edifici annex al mateix nivell que la pista de joc, que també donaria servei a un futur camp de futbol 7
També dona llum verda al conveni de col·laboració de les 3 Viles
Va ser un dels punts destacats de la sessió ordinària de novembre
Els comptes superen el 16 milions d'euros i a la plantilla de personal, amb 144 treballadors, s'hi incorpora una plaça de personal eventual
També per unanimitat, dona llum verda a una nova ordenança municipal per promoure l'estalvi d'aigua
La corporació va celebrar la primera sessió ordinària del mandat 2023-2027
La sessió extraordinària del 23 de maig va servir per acomiadar els regidors que no es presenten a les eleccions municipals del 28M
El consistori es va adherir al Pla comarcal per la diversitat sexual i de gènere i va donar llum verda al procés per licitar el bar de la piscina
Els comptes superen els 15 milions d'euros i la plantilla de personal està dotada amb 133 treballadors
El coeficient de l'Impost de Béns Immobles s'incrementa lleugerament
El ple ha declarat d'especial interès les tres promocions urbanístiques previstes a Can Rivière, Els Ametllers i El Balís
És el nou responsable polític de les àrees d'Esports i Igualtat i el regidor del barri de Montalt, Catà i Grup Betlem
La renúncia de l'acta de regidora va ser un dels punts destacats del ple de juny
L'acceptació de l'acta de regidor va ser un dels punts destacats del ple de maig
Després de dos anys de pandèmia i de sessions telemàtiques
Diputació de Barcelona
^