Museu
Portada Àrea de Serveis a les Persones Mediació ciutadana
Botó que mostra/amaga menú lateral
Mediació ciutadana

HORARI

Dilluns, dimecres i divendres de 9 a 13h
Dimarts de 9 a 17h

Com demanar visita:
Personalment, per telèfon o per correu electrònic

L'Ajuntament posa a disposició dels veïns i veïnes el Servei de Mediació Ciutadana, un recurs gratuït que pretén ajudar en la resolució de conflictes ciutadans.  

El Servei públic de Mediació, a disposició de tots els ciutadans
  • Amb l´objectiu de fer front i ajudar a resoldre possibles conflictes de convivència i cohesió social, l´Ajuntament crea aquest servei públic que complementa la xarxa de serveis i professionals que ja treballen pel benestar dels ciutadans.
  • Es tracta d´un servei universal i gratuït que ofereix atenció professional per motivar el diàleg entre les parts i ajudar a resoldre situacions problemàtiques sorgides en el dia a dia de les relacions dins d´una comunitat.
Un servei per promoure la convivència i la cohesió
  • Els principals objectius del Servei de Mediació Ciutadana són impulsar la convivència cívica entre els ciutadans, augmentar l´acceptació de la diferència de percepcions i opinions i millorar el diàleg entre persones i col·lectius.
  • El nou servei també vol aconseguir descongestionar els serveis policials de Llavaneres i els serveis judicials de Mataró, promoure hàbits socials de diàleg i la participació ciutadana i estalviar recursos públics, entre d´altres.  
El Servei de Mediació pas a pas

Desenvolupar un procés de mediació té unes pautes establertes:

  • En primer lloc, cal realitzar la sol·licitud de mediació que haurà de ser avaluada pel servei. 
  • Un cop estimada, es farà una sessió informativa amb les persones involucrades prèvia a la reunió inicial. 
  • Les següents sessions estaran destinades a la narració d´històries i la cerca d´alternatives. 
  • El procés finalitzarà amb la consecució els acords entre les parts.
Díptic mediació

Díptic mediació

Fitxer: diptic_mediacio_.pdf

Format: Acrobat-PDF
Pàgines: 2
Mida: 510,63 kB

Reglament del servei públic municipal de mediació ciutadana i resolució alternativa de conflictes

Reglament del servei públic municipal de mediació ciutadana i resolució alternativa de conflictes

Fitxer: REGLAMENT_DILIG.DEFIN..pdf

Format: Acrobat-PDF
Pàgines: 8
Mida: 1,07 MB

Sol·licitud servei mediació comunitària

Sol·licitud servei mediació comunitària

Fitxer: Sol_licitud.pdf

Format: Acrobat-PDF
Pàgines: 2
Mida: 774,29 kB

Save

 
Diputació de Barcelona
^